Get Adobe Flash player
Centrum Promocji Wellness fhu MP Progres Rzeszów

Masz pytanie? Zapytaj

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Temat

Treść wiadomości

Specjalna oferta!

Odwiedź Nas na Facebooku

Archiwa

ĆWICZENIA FIZYCZNE NA PRZYTYCIE

Na pewno wiesz że aktywność fizyczna sprzyja wynikom każdej diety. Ma też istotne znaczenia dla zdrowego przytycia, chodzi o wzmocnienie tkanki mięśniowej, a to można osiągnąć tylko dzięki aktywności fizyczne i co ważne aktywność fizyczna pobudza apetyt!

Regularne ćwiczenia są naprawdę ważne!

Fitness_JKPrzede wszystkim wskazane przy przytyciu są ćwiczenia na siłowni, fitness, pływanie lub sporty lekkoatletyczne oprócz biegów. Mamy na celu wzmocnić mięśnie oraz pozbyć się tłuszczu bo tego nie potrzebujemy i nie chcemy obrosnąć w tłuszcz.

Ćwiczenia siłowe nie tylko wzmocnią Twoje mięśnie ale i będą się z czasem przy odpowiedniej diecie zawierającej w składzie białko zwiększą swoja objętość co wpłynie pozytywnie na Twoja sylwetkę

Wcale nie musisz stać się kulturystą ponieważ wszystko zależy od zestawu ćwiczeń jakie wybierzesz i ich natężenia. Złym myśleniem jest TAKIE, że siłownia to miejsce wyłącznie dla kulturystów i tylko oni tam przebywają a jeżeli zobaczą CIEBIE, chudego to będą się dziwnie patrzeć. Nic z tych rzeczy. Siłownia jest dla każdego w prawie każdym wieku i o różnej budowie ciała. Pomyśl że przecież ten kulturysta także musiał od czegoś zacząć prawda?

Jeśli budujesz masę mięśniową i ćwiczysz na siłowni, ćwicz tylko na ciężarach wolnych, czyli takich które to musisz podnosić własną siłą mięśni, bez pomocy specjalistycznych maszyn. np. wyciskanie sztangi leżąc na ławce – jest bardzo dobrym ćwiczeniem

Jeśli masz zmusić swoje mięśnie do szybkiego wzrostu, skup się na ćwiczeniach takich partii ciała jak:

  • nogi
  • klatka piersiowa
  • plecy
  •  barki

Ćwiczenia, które pobudzają najwięcej i zarazem największe włókna mięśniowe z możliwych. Tworzą zarazem największy wzrost dla Twojego ciała to:

  • Przysiady
  • Martwy ciąg
  • Wyciskanie na ławce
  • Wyciskanie żołnierskie (military press)

Oczywiście można ćwiczyć w domu z tylko z ciężarkami i ławeczką ale w wielu często brakuje na to czasu, bo w Domu mamy inne zajęcia. Więc planując zdrowe przytycie kup sobie karnet na siłownie

Pamiętaj, że Potrzeba min. 48 godzin na regenerację i wzrost. Gdy nie dasz obie czasu na odpoczynek, Twoje mięśnie mogą być jeszcze mniejsze niż zanim zaczniesz trenować. Więc podczas zdrowego przytycia wystarczy a 2-3 dni na tydzień..

 Czy przydarzyło Ci się  latem że po wyjściu z wody po dłuższej kąpieli dopadł Cię  głód? Zdarza się to bardzo często. Ruch w wodzie spowoduje dobry skutek w Twoim przypadku ponieważ nie dość że jest to idealny rozwój wszystkich partii mięsni jeżeli pływa się różnymi stylami, to po wyjściu z wody będziesz w stanie zjeść naprawdę porządny posiłek. Efekt głodu nasila się jeszcze bardziej wtedy gdy woda nie jest aż tak ciepła a wiec ideałem byłoby pływanie w morzu

Pamiętaj aktywność fizyczna podczas stosowania każdej diety jest ważne tylko jak we wszystkim trzeba zachować umiar. Oczywiście jeżeli pracujesz nad rzeźbą swojego ciała i zależy ci nie tylko na przybraniu na wadze ale na wykształceniu mięśni to Twoje podejście do aktywności fizycznej powinno wyglądać zupełnie inaczej i jest potrzebny szczegółowy plan treningowy, który może dla Ciebie dobrać doświadczony instruktor fitness w każdej siłowni    

ZASADY DIETY NA PRZYTYCIE

Dzisiaj kilka wskazówek jak komponować dietę na zdrowe przytycie!

jak przytyćNie zależnie czy zależy ci na „nabraniu ciała” czy poprawieniem rzeźby swojej sylwetki podstawą do osiągnięcia sukcesu jest odpowiednia dieta, która właściwie odżywi Twój organizm. Nasza codzienna dieta nie jest właściwie zbilansowana i cechują ja niedobory i nadmiary co przekłada się na różne nasze problemy również zdrowotne.

Musisz wiedzieć, że wykorzystując półprodukty do przygotowywania posiłków i żywność przetworzoną nie mamy wpływu na to co dostarczmy do organizmu bo o tym zadecydował producent .

Podstawą zdrowej zbilansowanej diety to planowanie i świadomie dokonywać wyborów. Często niestety wyciągamy to co jest w lodówce i przygotowujemy z tego posiłek. Ważne żeby wkładać do lodówki to co jest dla nas odpowiednie.

Odpowiednia dieta to 70-80% sukcesu żeby zdrowo przytyć!
Możesz przytyć głownie dzięki właściwej diecie. Twoje ciało wtedy rośnie i nabiera „zdrowych kilogramów”.

Wszystko to co spożywamy zawiera witaminy, minerały, białko, węglowodany, tłuszcze i błonnik więc warto poznać  podział składników pokarmowych w diecie.

  • Zawartość białka w dziennej racji pokarmowej powinna wynosić 10-15%. Połowę z tego powinno stanowić białko zwierzęce, które jest pełnowartościowe. Jego źródłem są m.in. ryby, mięso, jaja, mleko i przetwory mleczne.Produktami roślinnymi bogatymi w białko są nasiona roślin strączkowych (głównie fasola, groch, soja, soczewica).
  • Zapotrzebowanie na tłuszcze zależy od organizmu, jednak ogólnie powinny dostarczać ok. 25-30% energii. Pamiętaj, że tłuszcz spożywamy nie tylko jako dodatek np. do smażenia, ale również jako składnik wielu produktów. Bardzo korzystnie jest dodawać tłuszcz na surowo do gotowych potraw, np. oliwę z oliwek do sałatek.
  • Węglowodany powinny dostarczać ok. 50-70% energii. Głównym ich źródłem są produkty zbożowe, ziemniaki, rośliny strączkowe. W przypadku produktów zbożowych polecam spożywanie produktów pełnoziarnistych. Są one także źródłem błonnika nierozpuszczalnego, wpływającego na przemianę materii.
  • Węglowodany rafinowane (czekolada, cukier, cukierki) nie powinny przekraczać 15%,
  • Owoce i warzywa także dostarczają węglowodanów, poza tym są bogatym źródłem błonnika, witamin i składników mineralnych. Dzienne spożycie warzyw i owoców w zbilansowanej diecie nie powinno być mniejsze niż 0,5kg. Pamiętajcie jednak, że większą część powinny stanowić warzywa.

Po jedzeniu takich kalorycznych produktów jak ciastka, fast foody, pizze, hot-dogi, batoniki wbrew pozorom nie przytyjesz… te rzeczy uczynią Cię grubym. Zaopatrzą Cię w tłuszcz  
Podstawowe produkty w diecie na zdrowe przytycie

  • Najlepsze białko: Drób, Jajka, Ryby, Biały ser, Chude czerwone mięso, Białko serwatkowe
  • Najlepsze węglowodany: Brązowy ryż, Kasza gryczana, Ziemniaki, Fasola, Płatki owsiane, Owoce jak np. Banany, Chleb razowy
  • Natomiast wbrew pozorom unikaj tak samo jak na diecie odchudzającej, te produkty sprawią że w Twoim organizmie będzie odkładał się zbędny tłuszcz :
    chipsy, ciastka, alkohol,
    ciasta, paszteciki, cukierki, białe pieczywo
  • Najlepsze źródła zdrowych tłuszczy: Oliwa z Oliwek, Tran, Orzechy, Ryby morskie pod różnymi postaciami.

 

Jeżeli nie wiesz jak zaplanować swoją dietę na skuteczne i zdrowe przytycie wypełnij

formularz Konsultacyjny  ułożymy dla Ciebie właściwą dietę