Na pewno wiesz że aktywność fizyczna sprzyja wynikom każdej diety. Ma też istotne znaczenia dla zdrowego przytycia, chodzi o wzmocnienie tkanki mięśniowej, a to można osiągnąć tylko dzięki aktywności fizyczne i co ważne aktywność fizyczna pobudza apetyt!

Regularne ćwiczenia są naprawdę ważne!

Fitness_JKPrzede wszystkim wskazane przy przytyciu są ćwiczenia na siłowni, fitness, pływanie lub sporty lekkoatletyczne oprócz biegów. Mamy na celu wzmocnić mięśnie oraz pozbyć się tłuszczu bo tego nie potrzebujemy i nie chcemy obrosnąć w tłuszcz.

Ćwiczenia siłowe nie tylko wzmocnią Twoje mięśnie ale i będą się z czasem przy odpowiedniej diecie zawierającej w składzie białko zwiększą swoja objętość co wpłynie pozytywnie na Twoja sylwetkę

Wcale nie musisz stać się kulturystą ponieważ wszystko zależy od zestawu ćwiczeń jakie wybierzesz i ich natężenia. Złym myśleniem jest TAKIE, że siłownia to miejsce wyłącznie dla kulturystów i tylko oni tam przebywają a jeżeli zobaczą CIEBIE, chudego to będą się dziwnie patrzeć. Nic z tych rzeczy. Siłownia jest dla każdego w prawie każdym wieku i o różnej budowie ciała. Pomyśl że przecież ten kulturysta także musiał od czegoś zacząć prawda?

Jeśli budujesz masę mięśniową i ćwiczysz na siłowni, ćwicz tylko na ciężarach wolnych, czyli takich które to musisz podnosić własną siłą mięśni, bez pomocy specjalistycznych maszyn. np. wyciskanie sztangi leżąc na ławce – jest bardzo dobrym ćwiczeniem

Jeśli masz zmusić swoje mięśnie do szybkiego wzrostu, skup się na ćwiczeniach takich partii ciała jak:

  • nogi
  • klatka piersiowa
  • plecy
  •  barki

Ćwiczenia, które pobudzają najwięcej i zarazem największe włókna mięśniowe z możliwych. Tworzą zarazem największy wzrost dla Twojego ciała to:
Czytaj więcej

Dzisiaj kilka wskazówek jak komponować dietę na zdrowe przytycie!

jak przytyćNie zależnie czy zależy ci na „nabraniu ciała” czy poprawieniem rzeźby swojej sylwetki podstawą do osiągnięcia sukcesu jest odpowiednia dieta, która właściwie odżywi Twój organizm. Nasza codzienna dieta nie jest właściwie zbilansowana i cechują ja niedobory i nadmiary co przekłada się na różne nasze problemy również zdrowotne.

Musisz wiedzieć, że wykorzystując półprodukty do przygotowywania posiłków i żywność przetworzoną nie mamy wpływu na to co dostarczmy do organizmu bo o tym zadecydował producent .

Podstawą zdrowej zbilansowanej diety to planowanie i świadomie dokonywać wyborów. Często niestety wyciągamy to co jest w lodówce i przygotowujemy z tego posiłek. Ważne żeby wkładać do lodówki to co jest dla nas odpowiednie.

Odpowiednia dieta to 70-80% sukcesu żeby zdrowo przytyć!
Możesz przytyć głownie dzięki właściwej diecie. Twoje ciało wtedy rośnie i nabiera „zdrowych kilogramów”.

Wszystko to co spożywamy zawiera witaminy, minerały, białko, węglowodany, tłuszcze i błonnik więc warto poznać  podział składników pokarmowych w diecie.

  • Zawartość białka w dziennej racji pokarmowej powinna wynosić 10-15%. Połowę z tego powinno stanowić białko zwierzęce, które jest pełnowartościowe. Jego źródłem są m.in. ryby, mięso, jaja, mleko i przetwory mleczne.Produktami roślinnymi bogatymi w białko są nasiona roślin strączkowych (głównie fasola, groch, soja, soczewica).
  • Zapotrzebowanie na tłuszcze zależy od organizmu,  powinny dostarczać ok. 25-30% energii. Pamiętaj, że tłuszcz spożywamy nie tylko jako dodatek np. do smażenia, ale również jako składnik wielu produktów. Bardzo korzystnie jest dodawać tłuszcz na surowo do gotowych potraw, np. oliwę z oliwek do sałatek.
  • Węglowodany powinny dostarczać ok. 50-70% energii. Głównym ich źródłem są produkty

Czytaj więcej

Dziekujemy za Zaufanie

Centrum Promocji Wellness Rzeszów

Masz pytanie? Zapytaj

Polecane Suplementy Diety

Odwiedź Nas na Facebooku

Sprawdź Stan Organizmu

Archiwa