Jak zdrowo przytyć? Podaje kilka zaleceń i wskazówek, które możez wdrożyć natychmiast. W celu skutecznego przybrania na wadze. Oczywicie należy pamiętać, że są to tylko ogólne zasady na zdrowe przytycie ale żeby skutecznie rozwiązać problem niedowagi i poprawić swoją sylwetkę warto skorzystać z indywidualnego planu diety na zdrowe przytycie.

ABC zasad jak Przytyć:

1.  Każdego dnia należy spożywać 5 małych posiłków o dużej wartości kalorycznej i odżywczej tzn. takie, które przy stosunkowo małej objętości zawierają duże ilości energii i  białka. Przykładowo: 100 g ziemniaków to 85 kcal, natomiast 100 g ryżu – 344 kcal, 100g kaszy jęczmiennej 358 kacal, 100g makaronu czterojajecznego 377 kcal

2.  Każdy dzień zacznij o wartościowego śniadania które będzie bogate w błonnik, białko min. 20g i podstawowy zestaw witamin i minerałów

3.  Przed głównymi posiłkami wypij pół szklanki soku warzywnego lub owocowego – pobudzi on Twój apetyt

4.  Po obfitym posiłku pozwól sobie na 20-30 minutowy spokojny wypoczynek (np. na drzemkę)

5.  Zawsze trzeba mieć pod ręką coś do przekąszenia np. paczkę migdałów (100g to 572 kcal), owoce suszone, mieszkankę studencką, banana.

6.  Do każdej sałatki należy dodawać sosy majonezowo-jogurtowe (skład 1 łyżka majonezu + 1 łyżka jogurtu to 130 kcal), oliwę z oliwek (1 łyżka to 132 kcal).

7.  Do każdego posiłku z nabiałem typu jogurt czy mleko należy dodawać 1 łyżeczkę pełnego mleka w proszku, nie zwiększy to objętości posiłku, a dostarczy energii i łatwo przyswajalnego białka (1 łyżeczka to 34 kcal i 2 g białka).

8.  Do swojej diety trzeba wprowadzić duże ilości (min. 3 razy w tygodniu) tłustych ryb morskich np. łosoś, halibut, makrela, śledź (100 g/200 kcal) poza pełnowartościowym białkiem zawierają one kwasy z grupy omega3, które korzystnie wpłyną na kondycje organizmu. Dobrą alternatywa są ryby wędzone (100 g wędzonej makreli to 221 kcal). Jeśli nie przepada się za rybami, zalecam suplementację  herbalifeline  lub dodawanie 2 łyżek oleju lnianego do posiłków (260 kcal).

9.  Należy spożywać rożne rodzaje mięs, nie tylko drób, ale także wołowinę, która zawiera znaczne ilości żelaza.

10.  Aby budować masę mięśniową należy włączyć aktywność fizyczną i warto pomyśleć o suplementacji. Zalecam trening siłowy poprzedzony węglowodanowo-białkowym posiłkiem, podczas treningu zachęcam do wypijania słodzonych napojów, a tuż po skończeniu, zjedzenia białkowego dania.

11.  Po ostatnim posiłku około 2 godziny przed snem wypij melisę to spowolni Twój metabolizm

Zdrowe przytycie jest wyjątkowo trudnym zadaniem – w końcu nie chodzi tu o zwiększenie ilości tkanki tłuszczowej, a o nabranie masy mięśniowej.

Skorzytaj z konsultacji opracujemy dla Ciebie indywidualny plan diety na zdrowe i skuteczne przytycie

 

Czytaj DALEJ

CZYTJ DALEJ

Dodaj komentarz

Dziekujemy za Zaufanie

Centrum Promocji Wellness Rzeszów

Masz pytanie? Zapytaj

Polecane Suplementy Diety

Odwiedź Nas na Facebooku

Sprawdź Stan Organizmu

Archiwa