Dzisiaj kilka wskazówek jak komponować dietę na zdrowe przytycie!

jak przytyćNie zależnie czy zależy ci na „nabraniu ciała” czy poprawieniem rzeźby swojej sylwetki podstawą do osiągnięcia sukcesu jest odpowiednia dieta, która właściwie odżywi Twój organizm. Nasza codzienna dieta nie jest właściwie zbilansowana i cechują ja niedobory i nadmiary co przekłada się na różne nasze problemy również zdrowotne.

Musisz wiedzieć, że wykorzystując półprodukty do przygotowywania posiłków i żywność przetworzoną nie mamy wpływu na to co dostarczmy do organizmu bo o tym zadecydował producent .

Podstawą zdrowej zbilansowanej diety to planowanie i świadomie dokonywać wyborów. Często niestety wyciągamy to co jest w lodówce i przygotowujemy z tego posiłek. Ważne żeby wkładać do lodówki to co jest dla nas odpowiednie.

Odpowiednia dieta to 70-80% sukcesu żeby zdrowo przytyć!
Możesz przytyć głownie dzięki właściwej diecie. Twoje ciało wtedy rośnie i nabiera „zdrowych kilogramów”.

Wszystko to co spożywamy zawiera witaminy, minerały, białko, węglowodany, tłuszcze i błonnik więc warto poznać  podział składników pokarmowych w diecie.

  • Zawartość białka w dziennej racji pokarmowej powinna wynosić 10-15%. Połowę z tego powinno stanowić białko zwierzęce, które jest pełnowartościowe. Jego źródłem są m.in. ryby, mięso, jaja, mleko i przetwory mleczne.Produktami roślinnymi bogatymi w białko są nasiona roślin strączkowych (głównie fasola, groch, soja, soczewica).
  • Zapotrzebowanie na tłuszcze zależy od organizmu,  powinny dostarczać ok. 25-30% energii. Pamiętaj, że tłuszcz spożywamy nie tylko jako dodatek np. do smażenia, ale również jako składnik wielu produktów. Bardzo korzystnie jest dodawać tłuszcz na surowo do gotowych potraw, np. oliwę z oliwek do sałatek.
  • Węglowodany powinny dostarczać ok. 50-70% energii. Głównym ich źródłem są produkty

          zbożowe, ziemniaki, rośliny strączkowe. W przypadku produktów zbożowych polecam spożywanie produktów pełnoziarnistych. Są one także źródłem błonnika      nierozpuszczalnego, wpływającego na przemianę materii.

  • Węglowodany rafinowane (czekolada, cukier, cukierki) nie powinny przekraczać 15%,
  • Owoce i warzywa także dostarczają węglowodanów, poza tym są bogatym źródłem błonnika, witamin i składników mineralnych. Dzienne spożycie warzyw i owoców w zbilansowanej diecie nie powinno być mniejsze niż 0,5kg. Pamiętajcie jednak, że większą część powinny stanowić warzywa.

Po jedzeniu takich kalorycznych produktów jak ciastka, fast foody, pizze, hot-dogi, batoniki wbrew pozorom nie przytyjesz… te rzeczy uczynią Cię grubym. Zaopatrzą Cię w tłuszcz  
Podstawowe produkty w diecie na zdrowe przytycie

  • Najlepsze białko: Drób, Jajka, Ryby, Biały ser, Chude czerwone mięso, Białko serwatkowe
  • Najlepsze węglowodany: Brązowy ryż, Kasza gryczana, Ziemniaki, Fasola, Płatki owsiane, Owoce jak np. Banany, Chleb razowy
  • Natomiast wbrew pozorom unikaj tak samo jak na diecie odchudzającej, te produkty sprawią że w Twoim organizmie będzie odkładał się zbędny tłuszcz :
    chipsy, ciastka, alkohol,
    ciasta, paszteciki, cukierki, białe pieczywo
  • Najlepsze źródła zdrowych tłuszczy: Oliwa z Oliwek, Tran, Orzechy, Ryby morskie pod różnymi postaciami.

 

Jeżeli nie wiesz jak zaplanować swoją dietę na skuteczne i zdrowe przytycie wypełnij

formularz Konsultacyjny  ułożymy dla Ciebie właściwą dietę  

 

Dodaj komentarz

Dziekujemy za Zaufanie
Centrum Promocji Wellness Rzeszów
Masz pytanie? Zapytaj

Polecane Suplementy Diety

Odwiedź Nas na Facebooku
Sprawdź Stan Organizmu

Archiwa